Řídicí výbor Brněnské metropolitní oblasti (BMO), který se skládá ze zástupců Brna, Jihomoravského kraje a okolních obcí, na svém 28. zasedání podpořil 10 projektů v oblasti udržitelné mobility a infrastruktury sociálních služeb. Schválená částka podpory v rámci nástroje integrovaných územních investic, který Brno na úrovni Brněnské metropolitní oblasti spravuje, je 155 milionů korun. Kromě schvalování nových projektů se také hodnotil pokrok v plnění Integrované strategie Brněnské metropolitní oblasti, přičemž byla zdůrazněna řada již úspěšně realizovaných projektů.
V oblasti dopravy podpořil Řídicí výbor BMO celkem sedm projektů v hodnotě 129 milionů korun. Mezi ně patří dvě záchytná parkoviště v Zástavce u Brna a v Rosicích, nové cyklostezky anebo IT aplikace společnosti Kordis JMK.
„Vyzdvihnout bych chtěl především podporu projektům záchytných parkovišť v Rosicích a v Zastávce u Brna. Navazuje to na posílení vlakových spojů, které umožňuje elektrifikace a zdvoukolejnění trati ze Zastávky do Brna. Záchytná parkoviště navýší kapacitu o 115 parkovacích míst. Cílem je motivovat dojíždějící do Brna k tomu, aby pohodlně zaparkovali mimo město a přestoupili na vlak. Intenzitu dopravy to pomůže snížit v celé metropolitní oblasti a v Brně se to odrazí na plynulosti provozu,“ zmínil člen Řídicího výbor Brněnské metropolitní oblasti a zastupitel pro strategický rozvoj a metropolitní spolupráci Martin Příborský.
Klíčový je pro BMO rozvoj cyklodopravy. Kvalitní síť cyklostezek přináší významné výhody – usnadňuje bezpečné dojíždění za prací, vzděláním a službami, zlepšuje přístup k turisticky atraktivním místům a usnadňuje aktivní rekreaci. V oblasti cyklostezek jsme podpořili čtyři projekty za téměř 106 milionů korun. Mezi ně patří například třetí etapa cyklostezky Kuřim – Veverská Bítýška, která prodlužuje trasu do Chudčic a odklání cyklisty z frekventované silnice. Dalším významným projektem je cyklostezka Kuřim–Čebín, jež využívá trasu bývalé železnice Stará Tišnovka a zahrnuje i výsadbu aleje a infrastrukturu pro elektrokola. Nový úsek cyklostezky mezi Slavkovem u Brna a Křenovicemi pak cyklistům umožní bezpečné spojení mimo silnici s intenzivní dopravou. Všechny projekty pomáhají rozvíjet udržitelnou dopravu a zvyšují kvalitu života v celé metropolitní oblasti.
Na řídicím výboru získaly podporu i tři projekty v oblasti infrastruktury sociálních služeb v hodnotě cca 26 milionů korun. Zahrnují přestavbu denního stacionáře Effeta v městské části Brno-Líšeň anebo výstavbu zázemí pro terénní pečovatelskou službu v Říčanech a v Pohořelicích. Investice do moderního zázemí přináší nejen efektivnější pomoc pro klienty těchto organizací, ale i příjemné prostředí pro jejich pracovníky.
Část jednání byla věnována i pokroku plnění Integrované strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti. „Řídicí výbor už schválil 108 projektů v hodnotě 6,4 miliard korun z celkové alokace 8 miliard. Dalším krokem je potvrzení dotace ze strany řídicích orgánů, což se stalo u 66 projektů za 2,07 miliardy korun,“ shrnula primátorka města Brna Markéta Vaňková, která řídicímu výboru předsedá. „Tato čísla řadí Brněnskou metropolitní oblast mezi jednu z nejrychleji čerpajících metropolitních oblastí v České republice. Už je to vidět i v reálném světě, mezi hotové projekty patří třeba dostavba nových tříd v mateřských školách v Blučině, Šaraticích, Ochozi u Brna či Šlapanicích, úplně nová MŠ v městské části Brno-Bystrc anebo čtyři odborné učebny na základní škole Sirotkova v Brně. V oblasti dopravy byla dokončena výstavba tramvajové smyčky a kolejové harfy v Pisárkách, v rámci sociálních služeb nově otevřel Denní stacionář ve Šlapanicích,“ připomněla Markéta Vaňková. Další projekty se postupně realizují a všechny podrobné informace o každém podpořeném projektu najdete v naší interaktivní mapové aplikaci.
Zdroj: Tiskové středisko MMB
Zaregistrujte svou e-mailovou adresu k pravidelnému odběru aktuálních informací z Brněnské metropolitní oblasti.