Domů Aktuality Metropolitní oblasti a aglomerace v Česku se spojily pod jednou značkou s novým vizuálním stylem 

Metropolitní oblasti a aglomerace v Česku se spojily pod jednou značkou s novým vizuálním stylem 

Publikováno: 1. října 2025

Třináct metropolitních oblastí a aglomerací (MO/A) v České republice se představuje společnou vizuální identitou. Cílem je vytvořit silný a jednotný vizuální styl, který nejen zvýší povědomí o metropolitních oblastech a aglomeracích v Česku, ale také o nástroji integrovaných územních investic, skrze nějž se financují strategické projekty. 

Metropolitní oblasti a aglomerace jsou funkční celky, které vznikají kolem velkých měst a jejich přirozeného zázemí. Jedná se o území, kde je silně rozvinutá hospodářská a společenská integrace – lidé dojíždějí za prací, službami, vzděláním, kultura a infrastruktura jsou propojené. MO/A patří mezi hlavní rozvojové póly České republiky a hrají klíčovou roli pro její ekonomický růst i mezinárodní konkurenceschopnost a dohromady pokrývají území, kde žije 60 % obyvatel České republiky. Tyto oblasti jsou podporovány prostřednictvím integrovaných územních investic (ITI) – což je nástroj pro plánování a realizaci strategických projektů financovaných z evropských fondů. 

V roce 2025 byl zahájen národní projekt, který si klade mimo jiné za cíl posílit efektivní komunikaci metropolitní spolupráce a nástroje ITI směrem k odborné veřejnosti a zajistit tak silnější vyjednávací hlas MO/A při jednání s ministerstvy, evropskými a dalšími institucemi. Součástí tohoto úsilí je i nová vizuální identita, jejímž autorem je brněnské studio Kreatura. 

Logotyp vychází ze zkratky MO/A, která označuje metropolitní oblasti a aglomerace. Abstraktní symbol odkazuje k výškovým budovám města, jeho zázemí i infrastruktuře, která je propojuje. Vyjadřuje tak společný a koordinovaný rozvoj města a jeho okolí (viz abstrakce). Základním prvkem vizuálního stylu je obdélníkový modul s pevným poměrem stran, z něhož jsou tvořena všechna písmena logotypu. Tyto elementy je možné libovolně škálovat a skládat, což podtrhuje flexibilitu, propojenost a spolupráci – klíčové hodnoty metropolitních oblastí a aglomerací. Logotyp uspěl mezi dalšími 10 uchazeči, přičemž komise především ocenila jeho originalitu a jasné vyjádření principů, na nichž je metropolitní spolupráce postavena. 

Vizuální identita má spolu s dalšími aktivitami projektu, jako je například zavedení společného webu či sociálních sítí, přispět k větší viditelnosti MO/A na národní i evropské úrovni a představit výhody spolupráce měst a obcí v rámci metropolitních oblastí a aglomerací, umožnit prezentaci realizovaných integrovaných strategických projektů napříč republikou, které by nevznikly bez podpory nástroje ITI.  

Další informace a aktuality sledujte na LinkedInu a Facebooku Metropolitních oblastí a aglomerací.  

V rámci projektu: Podpora implementace nástroje ITI a metropolitní spolupráce a facilitace činností nositelů ITI v programovém období 2021-2027.  

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru.

Zaregistrujte svou e-mailovou adresu k pravidelnému odběru aktuálních informací z Brněnské metropolitní oblasti.

Kontaktní údaje

Oddělení řízení ITI a metropolitní spolupráce

Magistrát města Brna
Husova 12, 601 67 Brno
Máte nějaký nápad, jak zlepšit Brněnskou metropolitní oblast?
Nenašli jste, co jste hledali?
Chcete na stáž?
Nastavení cookies Zásady používání souborů cookies