Domů Aktuality Spouštíme marketingovou kampaň aneb Brno ví, že katastr není zeď 

Spouštíme marketingovou kampaň aneb Brno ví, že katastr není zeď 

Publikováno: 1. dubna 2020

V souvislosti s blížícím se koncem programového období EU 2014-2020 a začátkem příprav na programové období 21+ Brno spustilo kampaň, která má za cíl přiblížit přínosy spolupráce a strategického plánování v Brněnské metropolitní oblasti (BMO). Tímto chceme odborné veřejnosti, ale také obyvatelům BMO, přiblížit projekty, které byly spolufinancovány pomocí nástroje ITI, jejich přínosy a vůbec celý smysl metropolitního rozvoje. 

Rozvoj města Brna nemůžeme omezovat jeho administrativními hranicemi. Mnoho problémů a výzev můžeme řešit jedině ve shodě města s okolními obcemi. Tuto praxi běžnou v západoevropských zemích postupně uplatňujeme i u nás v Brně. Spolupracujeme s obcemi v rámci Brněnské metropolitní oblasti, financujeme projekty, které řeší společná témata Brna a jeho okolí. To vše díky nástroji integrovaných územních investic (ITI) a vyjednaným 6 miliardám korun z evropských zdrojů. A pro další období se na projekty v BMO pokoušíme vyjednat minimálně stejnou částku 

Příklady dobré spolupráce a konkrétních integrovaných projektů budou prezentovány prostřednictvím marketingové kampaně, vybraných akcí a srozumitelných propagačních materiálů, o kterých budeme průběžně informovat prostřednictvím webu metropolitni.brno.cz. Kampaň chceme zároveň využít k tomu, abychom představili, jak Brno komunikuje s obcemi ve svém zázemí a společně tak přispívají k rozvoji celé metropolitní oblasti. 

Chceme, aby odborníci jednali tzv. „metropolitně“ – například sdíleli příklady dobré, ale i špatné praxe, využívali data o BMO a zapojili se do aktualizace Integrované strategie rozvoje BMO. Během kampaně budeme představovat konkrétní realizované projekty s velkým územním dopadem, které pomáhají řešit rozsáhlejší problémy, s nimiž se při řízení rozvoje obcí a měst potýkáme.vysvětluje primátorka města Brna, JUDr. Markéta Vaňková.  

Kampaň vyzdvihuje především metropolitní lídry – jde o odborníky, kteří se aktivně podíle na vytváření metropolitních projektů a jejich zkušenosti mohou být inspirací pro ostatní. Jejich příběhy jsou zpracované poutavou formou (reportážemi, video-medailonky). Za metropolitními lídry stojí integrované projekty: jedná se například o výstavbu terminálu v Židlochovicích, se kterou nás sezná Ing. Jan Vitula, starosta města Židlochovice, či o výstavbu sítě cyklostezek na Šlapanicku, kterou představí bývalý manažer DSO Šlapanicko a dnešní radní města Brna RNDr. Filip Chvátal, Ph.D. Metropolitní spolupráce ale souvisí i s analýzami území a změnou pohledu na náš každodenní život, jak o tom hovoří Mgr. Ondřej Mulíček, Ph.D., sociální geograf a analytik. Dr. Ing. Marie Zezůlková zase sdílí, že díky zahraniční inspiraci stála u zrodu metropolitní spolupráce v ČR. 

Kampaň rovněž představí brožuru „Metropolitně v praxi“, která shrnuje reálné přínosy metropolitní spolupráce a projekty, na které jsme opravdu hrdí. Proto průběžně sledujte náš web a jednejte metropolitně! 

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru.

Zaregistrujte svou e-mailovou adresu k pravidelnému odběru aktuálních informací z Brněnské metropolitní oblasti.

Kontaktní údaje

Oddělení řízení ITI a metropolitní spolupráce

Magistrát města Brna
Husova 12, 601 67 Brno
Máte nějaký nápad, jak zlepšit Brněnskou metropolitní oblast?
Nenašli jste, co jste hledali?
Chcete na stáž?
Nastavení cookies Zásady používání souborů cookies