Tramvajová trať do Kampusu: největší investice do veřejné dopravy v Brně za posledních 20 let 

40 tisíc cestujících – studentů Masarykovy univerzity, pacientů Fakultní nemocnice Brno, pracovníků vědeckých institucí a office parku se denně tísní v přeplněných autobusech a trolejbusech, které směřují do kampusu v Bohunicích. Jak ulehčit zatížené části města, jejíž stav je na hraně únosnosti? Projekt prodloužení tramvajové trati z Osové do Kampusu byl jediným možným řešením.  

Nová trať, která vede i pod zemí, ulehčí, zjednoduší, zrychlí a zefektivní dopravu. Přímé spojení do centra města bez komplikovaných přestupů a zmařeného času v kolonách zkrátí cestu na hlavní nádraží na čtvrt hodinu. Autobusy směřující do Bohunic a Starého Lískovce už nebudou tak plné a tramvaj zpříjemní i dopravu handicapovaným pacientům, kteří nebudou muset složitě přestupovat. Po dokončení celého projektu se lidé dostanou tunelem až k univerzitnímu kampusu a fakultní nemocnici. Díky tomu, že velká část trati povede tunelem v hloubce až devět metrů, se lidé z okolních domů nemusí bát hluku, který přijíždějící tramvaj vydává. Podrobnou vizualizaci nové tramvajové trati můžete vidět na obrázcích.

Vizualizace tramvajové trati do kampusu

Vizualizace tramvajové trati do kampusu II

Vizualizace tramvajové trati do kampusu II

 

 

 

 

 

 

 

 

V Brně se naposled prodlužovala trať v roce 2008 směrem do Technologického parku v Králově poli. Tato investice se nevyrovná svou velikostí a náklady projektu prodloužení tratě do kampusu. Projekt nové trati o délce 912 m byl schválen Řídicím výborem BMO 23. května 2018, výška dotace činí 1,16 miliardy korun. Projekt má značný vliv i na zázemí města Brna, a tudíž celou metropolitní oblast. Regionální autobusové linky budou ukončené v novém terminálu a cestující tak budou moct hned přesednout na tramvaj. Regionální autobusy proto nebudou zajíždět do ucpaného centra města a zvýší se tímto spolehlivost dopravy, protože jak řidiči regionálních linek, tak cestující nebudou muset trávit svůj čas v zácpách. U nové tramvajové trati se dále postaví parkovací dům P+R.

Lokalita se má zároveň více rozvíjet – v plánu je výstavba kliniky gynekologicko-porodnické, která má sloučit dosud všechny oddělená pracoviště Fakultní nemocnice, areál sportovní haly Campus, a nová čtvrť tzv. Západní brána, která nabídne více jak 1000 nových bytů. Součástí tratě je i podzemní stanice, Nová Jihlavská, která má zajistit dopravní obslužnost nové čtvrti. V říjnu 2019 byl položený základní kámen stavby a v současné době jsou dělníci přibližně v polovině. První cestující by se měli novou tratí svést v roce 2022. Více informací najdete na stránce salinounakampus.cz.

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru