40 tisíc cestujících – studentů Masarykovy univerzity, pacientů Fakultní nemocnice Brno, pracovníků vědeckých institucí a office parku se denně tísní v přeplněných autobusech a trolejbusech, které směřují do kampusu v Bohunicích. Jak ulehčit zatížené části města, jejíž stav je na hraně únosnosti? Projekt prodloužení tramvajové trati z Osové do Kampusu byl jediným možným řešením.
Nová trať, která vede i pod zemí, ulehčí, zjednoduší, zrychlí a zefektivní dopravu. Přímé spojení do centra města bez komplikovaných přestupů a zmařeného času v kolonách zkrátí cestu na hlavní nádraží na čtvrt hodinu. Autobusy směřující do Bohunic a Starého Lískovce už nebudou tak plné a tramvaj zpříjemní i dopravu handicapovaným pacientům, kteří nebudou muset složitě přestupovat. Po dokončení celého projektu se lidé dostanou tunelem až k univerzitnímu kampusu a fakultní nemocnici. Díky tomu, že velká část trati povede tunelem v hloubce až devět metrů, se lidé z okolních domů nemusí bát hluku, který přijíždějící tramvaj vydává. Podrobnou vizualizaci nové tramvajové trati můžete vidět na obrázcích.
V Brně se naposled prodlužovala trať v roce 2008 směrem do Technologického parku v Králově poli. Tato investice se nevyrovná svou velikostí a náklady projektu prodloužení tratě do kampusu. Projekt nové trati o délce 912 m byl schválen Řídicím výborem BMO 23. května 2018, výška dotace činí 1,16 miliardy korun. Projekt má značný vliv i na zázemí města Brna, a tudíž celou metropolitní oblast. Regionální autobusové linky budou ukončené v novém terminálu a cestující tak budou moct hned přesednout na tramvaj. Regionální autobusy proto nebudou zajíždět do ucpaného centra města a zvýší se tímto spolehlivost dopravy, protože jak řidiči regionálních linek, tak cestující nebudou muset trávit svůj čas v zácpách. U nové tramvajové trati se dále postaví parkovací dům P+R.
Lokalita se má zároveň více rozvíjet – v plánu je výstavba kliniky gynekologicko-porodnické, která má sloučit dosud všechny oddělená pracoviště Fakultní nemocnice, areál sportovní haly Campus, a nová čtvrť tzv. Západní brána, která nabídne více jak 1000 nových bytů. Součástí tratě je i podzemní stanice, Nová Jihlavská, která má zajistit dopravní obslužnost nové čtvrti. V říjnu 2019 byl položený základní kámen stavby a v současné době jsou dělníci přibližně v polovině. První cestující by se měli novou tratí svést v roce 2022.
Zaregistrujte svou e-mailovou adresu k pravidelnému odběru aktuálních informací z Brněnské metropolitní oblasti.